Deși vremea permite desfășurarea lucrărilor la cele 10 structuri (poduri și pasaje), constructorul nu lucra la nici una dintre acestea. De asemenea lipseau din șantier reprezentanții consultantului (Consitrans SRL), care ar fi trebuit să supravegheze lucrările. „I-am transmis constructorului că are la dispoziție două săptămâni să își ia atribuțiile în serios și să se mobilizeze. În caz contrar, i-am atras atenția că îi voi rezilia contractul. Am același mesaj pentru consultant, care din păcate nu este aici, motiv pentru care CNAIR îi va aduce la cunoștință acest mesaj prin intermediul unui comunicat de presă. Sper ca macar așa să afle și cei de la Consitrans ce îndatoriri au”, a precizat directorul general al CNAIR.
Narcis Neaga i-a reamintit antreprenorului că plățile pentru lucrările efectuate sunt decontate la zi de CNAIR și așteaptă și din partea acestuia să respecte graficele de lucrări asumate.
Directorul a mai anunțat că va lua inclusiv măsuri administrative împotriva angajaților CNAIR care ar fi trebuit să se ocupe de gestionarea acestui contract. „Trebuie să fie pe șantier, acolo unde se desfășoară lucrările, nu în birouri la cafele și prăjituri. Dacă ei cred că în domeniul ăsta pot să stea la birou între 8.00 și 16.00 și să aștepte să vină ziua de salariu, fără să se intereseze ce se întâmplă cu proiectele de milioane de euro pe care le au în administrare, se înșală. Am să le analizez activitatea și am să iau masuri împortiva acestor angajați care nu au înțeles ce trebuie să facă de fapt”, a spus Neaga.
Ordinul de începere pentru lucrările la Varianta Ocolitoare Satu Mare a fost emis în luna mai 2017. Constructorul avea initial la dispoziție 18 luni pentru finalizarea lucrărilor, dar termenul a fost extins până în luna septembrie 2020. Pe varianta ocolitoare Satu Mare, care va avea o lungime de 19,54 km, se vor construe 10 poduri și pasaje și 4 noduri rutiere, dintre care unul suspendat.
Valoarea contractului este de 304,8 milioane de lei, fără TVA, sumă asigurată din fonduri europene.